Sedacja wziewna

Sedacja wziewna czyli leczenie w znieczuleniu gazem rozweselającym to jedna z łatwych i bezpiecznych form uspokojenia pacjentów, którzy nabyli strach przed wizytami stomatologicznymi w przeszłości i nie radzą sobie ze stresem w gabinecie stomatologicznym. Podawany pacjentom za pomocą specjalnej maseczki gaz rozweselający wprowadza ich w stan rozluźnienia, odprężenia.
Dawkę podtlenku azotu dobiera się indywidualnie do reakcji pacjenta, zwiększając lub spłycając jego stan rozluźnienia. Stan rozluźnienia sprawia, że podawanie zastrzyku znieczulającego jest łatwiejsze i mniej bolesne dla pacjenta, nie czują oni nakłucia. Dzięki temu pozostała część zabiegu może być przeprowadzona w stanie pełnej świadomości.

Gaz rozweselający u dzieci

W przypadku leczenia stomatologicznego u dzieci sedacja wziewna uspokaja dzieci i pozwala na przeprowadzenie komfortowego leczenia stomatologicznego. W przypadku najmłodszych pacjentów u których stosowano sedacje wziewną od wczesnych lat, po kilku latach leczenia z użyciem sedacji wziewnej nabywają zdolność do radzenia sobie z bólem i nie wymagają użycia sedacji.

Zalety użycia sedacji wziewnej

• Zmniejszenie lęku przed wizytą (dentofobia)
  • Częściowe zniesienie odczuwania bólu
  • Poczucie odprężenia podczas wizyty